Herbadent

- Tradice výroby bylinných přípravků sahá až do roku 1897, kdy na pražském Smíchově sídlila firma První kvasírny a sklepy maltonových vín.
- Dodnes se na základě starých receptur v tamních sklepech vyrábějí sladová vína Maltoferrochin a Condurango.
- Bez chemických přísad, pouze ze 16 druhů bylin, pak vznikají ještě koupele pro lázně a dentální produkty jako třeba gely na dásně, ústní vody či zubní pasty.
- Hitem je speciálně vyvinutá zubní pasta pro homeopatickou léčbu, onkologické pacienty a malé děti.
- V roce 2003, kdy firmu koupili obchodníci Petr Koníř a Pavel Zavadil, měla obrat kolem pěti milionů korun, letos při 17 zaměstnancích to bude 30 milionů.

Vůbec nepůsobí staromilsky. Pavel Zavadil, jednatel společnosti Aura Medical, jehož příběh úspěchu popisuje týdeník Ekonom, vzezřením ani chováním nepřipomíná nadšeného obdivovatele starých časů. Je typem moderního sebevědomého byznysmena, který je především zdatný obchodník.

Díky tomu vydělal peníze, neinvestoval je však ani do nákupu dalšího zboží nebo drahých aut či nějaké moderní firmy, ale do staré fabriky. A ví, kam chce Herbadent, který byl za minulého režimu známým dentálním přípravkem na záněty dásní a afty, dotáhnout.

"Chtěl bych, aby značka Herbadent zněla lidem stejně jako Kofola, kterou také vyhrabali z popela. Bylo by hrozně hezké, kdyby se nám totéž podařilo s Herbadentem a všichni v republice nás znali," říká Zavadil. A není asi důvod, proč by se mu tento sen či podnikatelský záměr neměl podařit, protože mu nechybí potřebný zápal pro věc, nadšení a už vzpomínaný obchodní um.

"Touha stát na vlastních nohou, podnikat, to už se u mě projevovalo v mládí. Třeba na vysoké škole jsem stavěl surfová prkna na kšeft. Vlohy pro obchod mám asi po mamince," usmívá se padesátiletý byznysmen.

Znovuobjevené produkty oblíbené v minulosti patří na současném trhu k nejúspěšnějším značkám. Vedle už vzpomínaného nápoje Kofola je to třeba plastová figurka Igráček, zmrazený tvaroh Míša, stavebnice Merkur a další.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru