Česká pobočka britského maloobchodního řetězce Marks & Spencer ve finančním roce 2013/2014 prohloubila ztrátu na 391 milionů korun. V předchozím finančním roce prodělala 132 milionů korun. Tržby Marks & Spencer Czech Republic stouply o 12 procent na 1,66 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

Firma uvedla, že významným důvodem ztráty byla tvorba opravných položek k technickému zhodnocení najatých prodejen, opravné položky k finančním investicím a rezervy na nevýhodné smlouvy, pro jejichž vytvoření se rozhodla z důvodu opatrnosti při vykazování hodnoty svého majetku.

Zatímco tržby za nepotravinářské zboží rostly o dvě procenta, tržby za prodej potravin se meziročně zvýšily o 61 procent.

"V uplynulém finančním roce společnost poprvé nerozšiřovala prodejní síť o nové prodejny. Soustředila se především na jejich modernizaci a zvýšení atraktivity pro své zákazníky dalším navýšením nabídky čerstvých potravin," uvedla firma ve výroční zprávě.

Marks & Spencer Czech Republic dosáhla provozní ztráty 299 milionů korun oproti 168 milionům v předchozím finančním roce. "Hlavním důvodem byl tlak na prodejní marži související jednak s ekonomickou situací na spotřebitelském trhu, jednak i s nepříznivým vývojem české měny vůči britské libře," píše firma ve zprávě.

Do roku 2015 společnost neplánuje v ČR otevírat nové prodejny. Firma uvádí, že prioritou je zefektivnění prodeje a snižování nákladů s cílem dosáhnout zisku.

Marks and Spencer má v Česku 20 prodejen a zaměstnává 533 lidí. Podíl 51,3 procenta v české pobočce vlastní Marks and Spencer International Holdings Limited, 39,2 procenta má podnikatel Dušan Mrozek a 9,5 procenta Zbyněk Mrózek.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru