I přestože nelze rozmary počasí jednoduše předvídat, je možné se na ně předem připravit. Dobré krizové plány totiž obsahují jednoznačnou definici odpovědností a kompetencí, komunikaci v případě kalamitních scénářů i způsoby, jak zajistit obsluhu klientů a prioritních zákazníků, u nichž by zdržení mohlo vyústit až v jejich ztrátu.

"Bohužel i u velkých společností se v naší praxi setkáváme s tím, že bezpečnost zaměstnanců během kalamitních situací nestojí na prvním místě. Velkou slabinou je i komunikace, jak v takových případech postupovat," komentuje Tomáš Kuča, partner v oddělení Řízení rizik společnosti PwC Česká republika. 

Analýza PwC přitom odhaduje, že pouze pětina podniků disponuje adekvátně zpracovaným krizovým plánem, přitom dle Tomáš Kuči je kvalitní krizový plán a proškolení zaměstnanci základem k efektivnímu zvládnutí podobných situací. 

Společnosti rovněž často nemají připraveny náhradní lokality pro případ náhlé nedostupnosti svých sídel. Problémem bývají i nevhodně uzavřené smlouvy s dodavateli, které firmě včas nezajistí potřebnou součinnost dodavatelů v případě neočekávané kalamity. Při plánování kontinuity podnikání se firmy často chybně soustředí pouze na oblast IT a zapomínají na aktualizaci a testování svých krizových plánů. 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se