Ještě v roce 2012 byla síť Paneria druhým největším prodejcem rychlého občerstvení v Česku. Se 70 pobočkami se se dokonce vklínila mezi McDonald´s a KFC.

Dva roky poté má Paneria nového majitele a počet provozoven aktuálně klesl na 24. Namátkou, v Praze letos zavřely prodejny na Národní, Vinohradské, Bělohorské, ve Vodičkově či na Smíchovském nádraží.

Dopátrat se toho, proč se původní majitelé Panerie zbavili, když ještě v roce 2012 plánovali počet poboček zdvojnásobit a uchytit se na zahraničních trzích, proč ji koupila zrovna firma, která mimo jiné nabízí studium v Číně, a co bude s Panerií dál, je však nemožné. Všichni mlčí.

Redakce HN se snažila od října získat odpovědi od bývalého i nového vlastníka, ovšem bez úspěchu.

"Paneria je již prodaná. Nemám se k čemu vyjadřovat," vzkázal pouze přes asistentku bývalý spolumajitel Panerie a předseda představenstva Food and Service Marko Pařík. Právě pod Food and Service Paneria předtím spadala. Ani další lidé ze společnosti nebyli sdílnější. Jiná asistentka slíbila, že dotazy předá a "uvidí se, jestli se někomu bude chtít odpovědět". Od října se neozval nikdo.

Panerii převzala společnost Forester Group. Firma, která se věnuje prodeji ready made společností, tedy těch, které nevyvíjejí žádnou obchodní činnost a jen čekají, až si je někdo koupí.

Z ne úplně funkčních internetových stránek Forester Group lze vyčíst, že se věnuje i developerské činnosti, dovozu světel ze zahraničí a nabízí lidem studium v Číně. O Panerii ale ani slovo.

Majitelem je Pavel Paul. Mobilní číslo uváděné na stránkách však neexistuje. Pevná linka také nepatří Forester Group, při vytočení se člověk dovolá domů ke slečně, která danou firmu vůbec nezná. Ani uváděné e-mailové kontakty nefungují. Na adrese sídla společnosti v Praze 10 stojí rodinná vila. Nápis Forester na štítku zvonku je vybledlý a navíc přelepený jiným. Po zazvonění se nikdo neozval.