Na českých sociálních sítích nedávno vzbudila vášnivou diskusi iniciativa několika tuzemských módních obchodů zakazující vstup v outdoorovém oblečení. V Číně šli ale evidentně ještě dále. Pekingský obchod s oděvy totiž vyvolal poprask, když do výlohy umístil nápis zakazující vstup čínským zákazníkům.  

Na obchodu se podle zpravodajského serveru BBC News objevil nápis "Číňanům není povolen vstup s výjimkou personálu", na což podrážděně reagovali jak uživatelé internetu, tak čínský tisk. Ve snaze toto opatření vysvětlit uvedl jeden ze zaměstnanců obchodu, že někteří čínští zákazníci jsou "příliš otravní".

Číňanky podle něj mají ve zvyku vyzkoušet si spoustu oblečení a nakonec nic nekoupí. A obchod také musel vyplatit odškodnění pět tisíc dolarů zahraničnímu zákazníkovi poté, co mu byla v obchodě ukradena peněženka a záznam z bezpečnostní kamery potvrdil, že zlodějem byl čínský zákazník.

Na obchod se na čínském internetu snesla vlna kritiky. "Je tohle pořád ještě Čína?" ptá se jeden z uživatelů sociální sítě Weibo. Další dodává: "Šikanují nás na vlastním prahu." Jiného by zajímalo, proč firma otvírala obchod v Číně, když nemá ráda čínské zákazníky.

Podle právního experta, na kterého se obrátil list Beijing Youth Daily, je nápis jednoznačně diskriminační, ale majitel obchodu přesto neporušil zákon. V Číně totiž neexistuje právní zákaz takové diskriminace.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru