Americkému výrobci počítačů Hewlett-Packard klesly tržby za poslední čtvrtletí finančního roku o 2,5 procenta na 28,4 miliardy dolarů (627,7 miliardy korun). V reportingu to oznámila firma, která je druhým největším producentem počítačů na světě po čínské Lenovo. Hospodaření zasáhly horší tržby z prodeje podnikovým zákazníkům.

Analytici podle agentury Reuters v průměru předpokládali, že tržby za tři měsíce do 31. října poklesnou oproti situaci před rokem o jedno procento na 28,76 miliardy dolarů. Celkový čistý zisk firmy klesl na 1,33 miliardy dolarů z 1,4 miliardy dolarů před rokem.

Hewlett-Packard v říjnu informovala, že se rozdělí na dvě části a oddělí osobní počítače a tiskárny od technologických služeb, jako je ukládání dat, servery a software. Kromě toho firma sdělila, že v rámci restrukturalizace hodlá zrušit dalších pět tisíc pracovních míst.

Tržby v divizi, která prodává počítačové servery a další zařízení firmám, klesly ve čtvrtém finančním čtvrtletí o čtyři procenta skoro na 7,3 miliardy dolarů, oznámila firma. Tato divize by se po rozdělení měla stát samostatnou skupinou s názvem Hewlett-Packard Enterprise.

V součásti osobních počítačů a tiskáren se tržby zvýšily o 0,3 procenta na 14,7 miliardy dolarů. Tyto aktivity budou po rozdělení používat jméno HP a zůstane jim i modrobílé logo.

Společnosti klesaly příjmy ve 12 z posledních 13 kvartálů, podotkl list The Wall Street Journal. Jedinou výjimkou bylo předešlé, tedy třetí fiskální čtvrtletí. Šéfka společnosti Meg Whitmanová ale tehdy upozornila, že růst nemusí vydržet.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru