Kofola bude od ledna příštího roku v Česku a na Slovensku distribuovat džusy a další nápoje od rakouské firmy Rauch. Roční obrat Kofoly na českém a slovenském trhu se tímto obchodem zvýší o téměř půl miliardy korun, což je zhruba desetina současného obratu.

"Rauch je jedna z nejsilnějších značek na evropském trhu s nápoji," uvedl Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola. Podle něj tímto krokem bude mít Kofola nejkomplexnější portfolio na československém trhu s nealkoholickými nápoji.

Džusy a ovocné nápoje tvoří 14 procent celkové spotřeby nealkoholických nápojů v Česku a na Slovensku. Letos meziročně tato kategorie vzrostla o devět procent.

Nabídka Kofoly se od ledna rozšíří o džusy, nektary, nesycené ovocné nápoje, ledové čaje, ledové kávy a isotonické nápoje značek Rauch Happy Day, Ice Tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic či Yippy. Kofola získá právo distribuovat tyto značky do restaurací i do maloobchodu a takzvaného impulzního prodeje, kam se řadí například benzinové pumpy.

Za poslední čtyři roky Kofola významně narostla. V roce 2010 skupina Kofola koupila výrobce energetického nápoje Semtex. V roce 2012 vstoupila na trh s čerstvými šťávami koupí UGO barů a začala vyrábět čerstvé šťávy ošetřené paskalizací.

V roce 2013 Kofola zahájila distribuci značek Evian, Badoit a Vincentka. Firma zároveň potvrzuje, že tato cesta ještě zdaleka není u konce. Ve Slovinsku nedávno podala společnou nabídku s místní rodinnou společností P&P na koupi tradiční značky minerální vody Radenska.

Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na 3,054 miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta na 1,114 miliardy korun. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže.

Spotřeba nealkoholických nápojů klesala i v Česku. Podle údajů Svazu výrobců nealkoholických nápojů (SVNN) se proti předchozímu roku snížila o tři procenta na 21,83 milionu hektolitrů. Spotřeba nealkoholických nápojů klesá už několik let. Ve srovnání s rokem 2012 byl ale meziroční pokles poloviční. Zatímco spotřeba nejvýznamnějších kategorií sycených nápojů a balených vod klesla, prodej jiných druhů opětovně rostl. Prognóza pro letošní rok předpokládá další zpomalení poklesu trhu na téměř jedno procento.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru