Na Twitteru můžete od tohoto týdne najít jakýkoliv veřejný tweet, který byl kdy publikován. Záměrem výzkumného týmu společnosti bylo umožnit lidem a firmám zobrazit všechny příspěvky od založení mikroblogu v roce 2006. Dosud to nebylo možné. Společnost věří, že tím nastartuje nové marketingové a reklamní možnosti.

Dohledat půjde absolutně všechny výsledky třeba televizní a sportovní sezóny, konference, různé diskuse, místa, podniky a dlouhověké hashtag konverzace, jako například #HongKong nebo #Election 2012.

Twitter tak na trh přichází s jednou dobrou a jednou špatnou zprávou. Tou dobrou je, že od nynějška, nebude žádný tweet zapomenut – to je zároveň i ta špatná zpráva. Tím, že se celá databáze stala dohledatelnou, otevřel Twitter dveře pro hromadu nových, především marketingových nápadů. Zároveň ale naneštěstí pro jakoukoliv společnost, která se dostane pod palbu nespokojených tweetů – ať oprávněně nebo ne – bude o to těžší se své pošpiněné pověsti setřást.

Jakkoliv se může kompletní tweetová databáze pro obyčejného člověka jevit jako dobrá zábava na dlouhé zimní večery, je tento krok užitečný především pro obchodníky, kteří chtějí najít různá data a trendy z historie svojí společnosti, myslí si Alan Pelz-Sharpe, ředitel výzkumu pro podnikové aplikace 451 Research

Twitter tvrdí, že obyčejným lidem ulehčí hledání, ale co je důležitější, na nejzákladnější úrovni zjistí, co marketingově funguje a co ne. Vytvoří totiž aktuální databázi toho, co se momentálně na trhu děje. Dle Sharpeho tento krok povýší hodnotu tweetů na ukazovatele vývoje nedávné historie a zároveň díky své víc než půl bilionové databázi tweetů tvoří slušnou analytickou platformu pro vstup nových produktů na trh.

Půl bilionu tweetů za desetinu sekundy

Nová služba Twitteru efektivně uspořádá kolem půl bilionu dokumentů a seznam poskytne v průměrné době do 100 milisekund. Celý rejstřík, který je ve skutečnosti 100 krát vetší než real-time index, navíc každým týdnem narůstá o několik miliard tweetů. To je jako zkombinovat schopnost CNN poskytovat nejnovější zprávy s důkladností a úplnosti národní knihovny a to všechno v reálném čase.

Nová vyhledávací databáze, která je k dispozici zdarma, zatím ale neumožňuje uspořádat výsledky chytrým způsobem. Zpřístupněním takového množství dat si proto může Twitter uvázat oprátku kolem vlastního krku. Tím, že by služba nebyla schopna oddělit zrno od plev, zůstane společnost stát přesně tam, kde je dnes. Obavou také zůstává, aby se Twitter nestal pouhou platformou pro naříkající a věčně nespokojené zákazníky.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru