Klasické kamenné obchody mají v Americe svůj Black Friday (černý pátek), tamní e-shopy zase Cyber Monday (kybernetické pondělí). Je tu ale ještě jeden výprodejový den, který vyvolává nákupní šílenství a útraty během něj dosahují závratných čísel. Je jím čínský Singles' Day (ve volném překladu vzhledem ke kontextu "Den jedniček"), který připadá na český svátek svatého Martina.

Číňané totiž věří na magii jedniček v datu 11. 11. A není překvapením, že nejvíce peněz přineslo symetrické datum internetové společnosti Alibaba. Potom, co letos zlomila rekord v největším vstupu na burzu, následně se rychle dostala mezi deset největších firem na americké burze a v uplynulém finančním čtvrtletí vykázala meziroční růst příjmů o téměř polovinu, je tu další ohromující číslo. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru