Příliš krátký párek, rozlomená čokoláda nebo třeba koláč, jehož tvar může být k smíchu. Všechny tyto potraviny ve Francii často končí v koši. To se ale brzy změní, velký úspěch v zemi totiž zaznamenala kampaň na podporu „ošklivé“ zeleniny a ovoce, které sice nemají dokonalý tvar, ale dají se bez problémů sníst. 

Obchody už půl roku prodávají ošklivou zeleninu s třicetiprocentní slevou a zákazníci o ni mají velký zájem. 

Nyní na řadu přišly i další ošklivé potraviny. Sdružení výrobců Les Gueules Cassées, což by se dalo velmi volně přeložit jako „Rozbité tváře“, chce francouzským spotřebitelům nabídnout i nedokonalé pečivo, cukrářské výrobky, sýry nebo uzeniny.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se