Vydavatelství Mafra musí zaplatit 240 tisíc korun za zveřejnění některých informací z odposlechů telefonických hovorů expremiéra Petra Nečase (ODS) s někdejší šéfkou jeho kabinetu a současnou manželkou Janou Nagyovou (Nečasovou). Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) zamítl rozklad Mafry proti uložené sankci, a rozhodnutí je tak pravomocné. Rozhodnutí úřadu nyní může Mafra napadnout pouze správní žalobou u soudu.

Babiš: Nákup mediální skupiny Mafra byla chyba. Měl jsem koupit Blesk - čtěte ZDE

"Sankce ve výši 240 tisíc korun byla uložena proto, že byly zveřejněny informace pocházející z odposlechu telekomunikačního provozu pořízené orgány činnými v trestním řízení, což zakazuje trestní řád," vysvětlila mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Přepisy policejních odposlechů uveřejnila v květnu Mladá fronta Dnes, kterou Mafra vydává. Obsahovaly mimo jiné i důvěrná oslovení. Ochránci dat následně varovali před zveřejňováním informací soukromého charakteru, které pocházejí z odposlechů v rámci trestních řízení. Už tehdy uvedli, že v těchto případech se nelze odvolávat na veřejný zájem nebo se obhajovat tvrzením, že politik nemá nárok na ochranu soukromí.

Nečas a jeho současná manželka figurují v kauze údajného zneužití vojenské tajné služby ke sledování expremiérovy bývalé ženy Radky a také v případu údajných trafik pro tři exposlance ODS. Nagyová navíc čelí společně s lobbistou Ivo Rittigem obvinění kvůli údajnému vyzrazování utajovaných informací Bezpečnostní informační služby.

Související