Finské společnosti Nokia, která letos odprodala svou divizi mobilních telefonů americkému Microsoftu a zaměřila se na telekomunikační zařízení, se začíná opět dařit. Jak vyplývá ze čtvrtečního sdělení firmy, ve třetím čtvrtletí její provozní zisk vzrostl zhruba o třetinu a tržby se zvýšily o 13 procent.

Zisk před úhradou úroků a zdaněním stoupl v meziročním srovnání o 32 procent na 457 milionů eur (12,7 miliardy korun). Překonal tak očekávání analytiků, kteří podle ankety agentury Reuters odhadovali v průměru zisk 359 milionů eur.

Nokia dosáhla čistého zisku ve výši 747 milionů eur proti ztrátě 91 milionů eur před rokem. Její tržby po odečtení prodaných aktivit stouply na 3,3 miliardy eur ze 2,9 miliardy eur o rok dříve.

Firma uvedla, že zaznamenala zlepšení ve všech oblastech svého podnikání. Zvláště silný růst nyní předpovídá v divizi zařízení pro telekomunikační sítě, která tvoří kolem 90 procent jejích výnosů. Ta bude moci využít nástupu nových sítí v Číně a Severní Americe.

Nokia je na trhu síťových zařízení světovou trojkou po švédském Ericssonu a čínské Huawei Technologies. Její ziskovost je nyní lepší než u jejích konkurentů, což je zásluha úsporného programu nového vedení, řekl agentuře Reuters analytik Mikael Rautanen z firmy Inderes Equity Research.

Nokia v dubnu dokončila odprodej divize mobilních telefonů společnosti Microsoft za 5,44 miliardy eur (přes 150 miliard korun). Nokia byla od devadesátých let největším výrobcem mobilních telefonů na světě, z první příčky ji však předloni sesadil jihokorejský konkurent Samsung Electronics. Finské společnosti se příliš nedařilo na trhu s chytrými telefony, kde zaspala nástup konkurentů Apple a Samsung.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru