Jeden z amerických symbolů a nejstarších fast foodů McDonald's v boji s konkurencí ve třetím čtvrtletí ztrácí. A přispěl k tomu také obří skandál se zkaženými potravinami v Číně z poloviny července. Společnost ve třetím kvartále meziročně utržila sice jen o pět procent méně, nicméně čistý zisk firmy poklesl o 30 procent. 

Firma v tomto období utržila 6,99 miliardy dolarů, získala ale pouze 1,07 miliardy dolarů. Ve třetím čtvrtletí v roce 2013 přitom vydělala 1,52 miliardy dolarů. Téměř 30procentní rozdíl je i v zisku v přepočtu na akcii. Loni to bylo 1,52 dolaru na akcii, letos 1,09 dolaru. Akcie společnosti po oznámení klesly o dvě procenta na 89,8 dolaru za akcii.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru