Při nákupu na internetu si zákazník bude moci zvolit další alternativu vyzvednutí objednaného zboží. Distribuční společnost PNS nabídne nakupujícím v internetových obchodech možnost doručení jejich nákupu do nejbližší trafiky, na čerpací stanici nebo do prodejny potravin či drogerie ve městě nebo na vesnici. Zatím PNS spolupracuje jen s Datartem. Od příštího roku ale svou nabídku rozšíří i o další e-shopy.

Podle generálního ředitele PNS Radomila Judy bude společnost rozvážet menší zboží, jehož váha nepřesáhne 15 kilogramů. "Dodáme třeba malou televizi," řekl. Od začátku příštího roku chce společnost spolupracovat například s vydavatelstvím Euromedia, pro které by PNS rozváželo knihy. "Chceme rozšířit spolupráci s e-shopy, které prodávají potravinové doplňky nebo krmivo pro domácí zvířata," uvedl Juda. 

Zboží si zákazníci budou moci vyzvednout všude tam, kde objeví nálepku Baliczech. Nyní je to kolem 250 míst po celém Česku. Podle Judy se společnost chce zaměřit na distribuci do malých obcí a málo frekventovaných míst, kde lidé spoléhají jen na poštu. "Vidíme v tom velký potenciál, protože tato služba ještě není na trhu rozšířená," dodal.

"Spojení se silným a fungujícím partnerem pro nás znamená rozšíření výdejních míst našeho internetového obchodu ze začátku o 250, výhledově o další stovky," doplnila mluvčí Datartu Jana Choroušová. Za zboží z Datartu budou zákazníci moci zaplatit přímo při vyzvednutí. 

Nakoupené výrobky bude PNS rozvážet ze svých regionálních skladů, odkud distribuuje i tisk. "Máme logistická centra ve všech krajích, zásobujeme až 17 tisíc míst. Celý logistický proces z e-shopu do prodejny tisku netrvá déle než 12 hodin. Navíc zboží na výdejní místa zavážíme šest dní v týdnu," uvedl Juda. 

Výdejní místa Baliczech často fungují i během víkendů. Rozšířením nabídky by jich v příštím roce mohlo nově vzniknout kolem 750. E-shopy budou PNS platit za dodání zboží nejméně 30 korun. "Je to jedna z nejlevnějších sazeb na trhu," uvedl Juda. To, jaké poplatky za dodání bude od zákazníka vybírat e-shop, podle Judy se službou Baliczech nesouvisí. Jak velký podíl na tržbách společnosti má nová služba do budoucna tvořit, nechce nyní ale Juda komentovat. 

První novinová společnost je největším distributorem tisku v Česku. Distribuci realizuje prostřednictvím své dceřiné společnosti PNS Grosso. Hlavními akcionáři PNS jsou Czech News Center (27,02 %), Mafra (26,27 %), HKM Beteiligungs GmbH (26 %), Bauer Media (11,24 %) a Astrosat Media (9 %).

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru