Skupina investičních fondů z Asie a Blízkého východu se chystá předložit německé společnosti Adidas návrh na odkoupení britské značky Reebok za zhruba 2,2 miliardy dolarů (47,4 miliardy korun). Napsal to list The Wall Street Journal s odkazem na informované zdroje. Podle něj hodlá hongkongská společnost Jynwel Capital spolu s investičními fondy spojenými s vládou arabského emirátu Abú Dhabi nabídnout transakci v nejbližších dnech správní radě německé firmy.

Investoři chtějí údajně argumentovat tím, že Reebok by si vedl lépe, kdyby byl samostatně řízenou firmou, podobně jako před rokem 2006, kdy jej Adidas převzal. Zástupci Adidasu zatím zprávu agentuře Reuters nekomentovali a mluvčí Jynwel Capital se k ní odmítl vyjádřit konkrétně.

Investoři chtějí podle listu zachovat nynější strategii Reeboku a i jeho současné vedení. Chtějí ale firmě poskytnout více peněz na marketing a rozšíření prodejní sítě. Skupina prý kontaktovala management Reeboku už loni s návrhem založit společný podnik s dalšími prémiovými značkami pro fitness a vybudovat v USA a ve světě desítky prodejen.

Adidas je druhým největším výrobcem sportovních oděvů a obuvi na světě po společnosti Nike. Firmu Reebok koupil v lednu 2006 za 3,8 miliardy dolarů a chtěl tím vytvořit silnějšího rivala právě Nike. Tuto značku ale převzetí nakonec neohrozilo.

"Vždy se Adidasu vytýkalo, že nevyrábí produkty, které by byly vhodné pro americký trh," vysvětluje neúspěch analytik Matt Powell ze SporstOneSource. Spojené státy přitom tvoří téměř 40 procent světového trhu s teniskami.

Německou firmu navíc ve Spojených státech dávno neohrožuje pouze Nike, ale také nováček Under Armour. Společnost, kterou v roce 1996 založil bývalý univerzitní hráč amerického fotbalu Kevin Plank, v USA letos poprvé vytlačila Adidas z druhé příčky.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru