Společnost Lego neobnoví kontrakt o společné propagaci s ropným koncernem Shell. Ustoupila tak nátlaku skupiny Greenpeace. Ekologové zahájili masivní kampaň proti tomuto partnerství poté, co firma Shell představila americké vládě svůj plán na těžbu ropy v okolí Aljašky.

“Jednalo se o poměrně náročný projekt už proto, že Lego se Shellem spolupracuje už od šedesátých let. Ale i díky velkému zájmu veřejnosti jsme uspěli,“ uvedla vedoucí české kampaně Greenpeace pro Arktidu Klára Sutlovičová.

Smlouvu o společné propagaci společnost Lego se Shellem uzavřela v roce 2011 a má vypršet v roce 2016.

Společnost Greenpeace v kampani poukazovala na to, že spolupráce se Shellem odporuje jinak poměrně přísným ekologickým závazkům dánského výrobce hraček. Podle těch chce Lego například produkovat více čisté energie, než spotřebuje, a hodlá také postupně odstranit ropu ze svých produktů.

Tříměsíční kampaň Greenpeace podpořilo přes milion lidí. Video zobrazující čistý arktický ráj vybudovaný z kostek lega, který se pomalu utápí v ropě, zhlédlo přes šest a půl milionu lidí. Stalo se tak nejúspěšnějším klipem v historii kampaní Greenpeace.

Legoví panáčci protestovali proti spolupráci s Shellem například i v kladenské továrně. 

Vedení společnosti Lego intenzivní kampani zpočátku odolávalo, kritizujíc přitom způsob jejího vedení ze strany Greenpeace.

“Ten problém je věcí Shellu a Greenpeace, ekologové by měli hovořit přímo se zástupci Shellu a nepoužívat pro svoje nátlakové akce značku Lego,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel společnosti Lego Jørgen Vig Knudstorp. Nakonec však intenzivní kampani podlehli a smlouvu s ropnou společností po roce 2016 neprodlouží.

 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru