Do Česka míří bankovní novinka, která už je populární jak v Evropě, tak ve Spojených státech - předplacená platební karta. Majitel takovéto karty nepotřebuje účet u žádné banky, funguje totiž na stejném principu jako předplacená SIM karta u telefonních operátorů. Odpadne tak podepisování smluv s bankami, a tím pádem i placení různých poplatků. 

Na tuzemský trh s těmito kartami vstupuje ČSOB, zavést je chce ale i Czech News Center. Vydavatel deníku Blesk novou službu nazývá Blesk peněženka a spustit ji chce od čtvrtka. Spolupracuje na ní se společnostmi MasterCard a Sazka. V různé míře karty nabízí i Česká spořitelna a společnost MoneyPolo.  

"Předplacené karty tvoří alternativu pro ty, kteří nechtějí mít běžný účet s platební kartou. Velkou část uživatelů budou tvořit lidé, kteří se nechtějí vázat k žádné bance a nechtějí podepisovat jakékoli smlouvy," uvedl manažer bezhotovostních plateb ČSOB Roland Katona.

Podle něj je karta určená i těm, kteří nemohou používat klasickou platební kartu, jako například cizinci. A myslí si, že díky jednoduchosti je vhodná i pro seniory. ČSOB už na projektu začala spolupracovat s některými prodejnami sítě COOP. Ty nabízí za placení touto kartou různé bonusy. 

Držitelé předplacené karty na ni vloží částku, kterou pak mohou libovolně čerpat. Na kartě nebude uvedeno jméno jejího majitele a bude se moci dobíjet různými způsoby, v závislosti na vydavateli. Zmíněná Blesk peněženka se bude dobíjet v trafikách nebo na internetu.

ČSOB plánuje při určitých částkách dobíjení na webu nebo přes telefon a výběry z bankomatů. Při registraci na České poště pak lidé budou moci tuto kartu využívat i v zahraničí.

Novinkou na českém trhu je také předplacená karta MoneyPolo VISA Card. Prostředky na ní je možné mít v eurech, dolarech nebo britských librách a je vedena bez jakéhokoli měsíčního poplatku. Využijí ji především lidé, kteří chtějí platit bez rizika své internetové nákupy.

Česká spořitelna (ČS) takovéto karty už vydává. "Předplacené karty máme pouze pro firemní klientelu, pro retailové klienty je nenabízíme," dodal Marek Pšeničný z tiskového oddělení ČS.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru