Nejcennější značkou světa zůstává Apple. První příčku ve výročním žebříčku konzultační společnosti Interbrand obsadil druhý rok za sebou. Druhé místo uhájil Google. Hodnota každé z těchto značek přesáhla 100 miliard dolarů. V historii žebříčku je to poprvé, co tuto hranici překonaly hned dvě globální značky, a nikoli pouze jedna, oznámila dnes společnost.

Interbrand ohodnotil značku předního amerického výrobce elektroniky Apple na 118,9 miliardy dolarů. Oproti předešlému ročníku zprávy Best Global Brands je to nárůst o 21 procent. Americká internetová společnost Google zvýšila hodnotu značky o 15 procent na 107,43 miliardy USD. Nápojový gigant Coca-Cola si udržel třetí místo, na které ho loni po 13 letech prvenství sesadil právě Apple s Googlem.

Největším skokanem byla značka Facebook. Její hodnota stoupla o 86 procent, což provozovatele největší sociální sítě na světě katapultovalo z 52. místa do první třicítky. Druhý nejlepší výsledek co do nárůstu hodnoty registrovala značka luxusních automobilů Audi, které nárůst o 27 procent zajistil 45. příčku v žebříčku.

Značku Volkswagen ohodnotil Interbrand na 13,7 miliardy dolarů, což znamená 31. místo ve výročním srovnání. Meziroční nárůst hodnoty o 23 procent zařadil největšího evropského výrobce automobilů mezi pět největších skokanů, konkrétně za Facebook, Audi a Amazon.

Do stovky nejhodnotnějších značek světa letos poprvé pronikla čínská společnost. Stal se jí poskytovatel telekomunikačních a síťových zařízení Huawei, který obsadil 94. místo. Dalšími nováčky jsou DHL, FedEx, LandRover a Hugo Boss.

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek, celkem 14. Nejhodnotnější kategorií je sektor technologií. Úhrnná hodnota jeho 13 zastoupených značek činí 493,2 miliardy USD, více než dvojnásobek celkové hodnoty automobilových značek.

Srovnání je založeno na metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá postup, který přihlíží k finančnímu výsledku hodnoceného produktu nebo služby, k úloze značky při vytváření poptávky či k tomu, jakou měrou je značka schopna zajistit firmě zisky. Interbrand jej sestavuje od roku 2010.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru