Škoda Auto zaznamenala v září rekordní prodej v historii firmy. Prodej automobilky vzrostl meziročně o 10,4 procenta. Prodala 95 600 vozů, loni v září to bylo o 9000 vozů méně. V pondělí o tom informoval mluvčí automobilky Jozef Baláž.

V Číně dosáhla Škoda druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.

V západní Evropě vzrostl prodej vozů Škoda o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů, ve východní Evropě prodej vzrostl o 4,9 procenta. Škoda má o 4,5 procenta lepší výsledek i v Německu, které je nejsilnějším evropským trhem.

"S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje Škoda stabilní růstový kurs," uvedl člen představenstva Škodovky Werner Eichhorn. Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5800 vozů.

Meziročně mezi zákazníky nejvíce stoupl zájem o model Škoda Rapid, jeho prodej vzrostl oproti loňskému září o 107 procent.

Zákazníci měli v září oproti stejnému období loňského roku větší zájem i o Škodu Yeti, růst prodeje činil téměř 34 procent. Stoupl i zájem o Škodu Citigo. Naopak pokles prodeje ve srovnání s loňským zářím zaznamenaly modely Škoda Fabia a Škoda Roomster.

Automobilka nedávno představila na pařížském autosalonu nové modely Škody Fabia, která by měla na trh přijít v listopadu, a Škody Octavia. Jednou ze zajímavých inovací nových modelů je spotřeba snížená až o 17 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru