Největšímu prodejci obuvi v Česku, společnosti Deichmann-obuv, loni vzrostly tržby z prodeje zboží o šest procent na 1,72 miliardy korun, a to především díky šesti nově otevřeným pobočkám.

Zisk jí ale klesl téměř o pětinu na 158 milionů korun. Letos od března se společnost rozhodla vstoupit i do světa on-line obchodu a zprovoznila e-shop, vyplývá z výroční zprávy firmy ve Sbírce listin.

Jednička na českém maloobchodním trhu v prodeji obuvi loni otevřela stou prodejnu. Letos má v plánu otevřít dalších sedm prodejen a jednu zavřít, což je podobné tempo jako v posledních letech. "Podobně rychle jako tržby rostl i prodej obuvi. Loni si zákazníci koupili 3,5 milionu párů," uvedla ve zprávě jednatelka Gabriela Hrachovinová.

S nově otvíranými pobočkami roste i počet zaměstnanců, na konci loňského roku jich pracovalo ve společnosti 596, o 24 více než v roce 2012.

Deichmann-obuv je dceřinou společností německého koncernu Deichmann-Schuhe Service, který vznikl v roce 1913 v německém Essenu. Působí v 29 zemích světa, v Česku je od roku 2003.

Cílem firmy je stát se největším prodejcem obuvi v celé Evropě. V Česku je jedničkou od roku 2011, tehdy měla na trhu podíl 19 procent, který postupně mírně navyšuje.