Jaké jsou příznaky cukrovky a co dělat v případě, když zjistíte, že trpíte celiakií? Předtím než lidé zajdou k lékaři, hledají odpovědi na podobné otázky primárně na internetu. Brzy už by je mohli získat na sociální síti od těch, kteří už mají s konkrétní nemocí zkušenosti.  

Facebook totiž plánuje spojit uživatelské profily s jakousi poradnou o zdraví. Podle zdrojů agentury Reuters by to měla být on-line komunita, která by propojila uživatele podle typu jejich nemocí. Jedna z nejhodnotnějších firem na světě tak chce působit i v oblasti zdravotnictví. 

Vyvíjí také aplikaci pro preventivní péči, která by lidem pomáhala zlepšit životní styl. Podle zdrojů se v posledních měsících vedení Facebooku setkává s odborníky ze zdravotnického průmyslu i s podnikateli a vyvíjí a testuje tyto nové aplikace. 

Z průzkumu Facebooku podle Reuters vyplývá, že nemocní lidé, jako například cukrovkáři, hledají rady o boji se svou chorobou na sociálních sítích. V Česku už existuje nespočet "zdravotnických poraden" na internetu, kde si nemocní vyměňují své zkušenosti. Lidé na nich dobrovolně, ale anonymně, sdílejí své zkušenosti s léčbou nebo symptomy nemocí. 

Pro Facebook tak bude zásadní, jak si poradí s ochranou dat i samotných nemocných. V souladu s dosavadním nastavením by totiž uživatelé propojením s poradnou zveřejnili veškerý obsah pod svým pravým jménem. Což je například u zmíněných on-line poraden méně časté, protože nemocní publikují informace anonymně.

Není ani jasné, jestli Facebook bude obsah v těchto skupinách sám moderovat, nebo jej propojí s odborníky "zvenčí". 

Zdroje agentury Reuters také dodávají, že společnost zvažuje, že novou zdravotní aplikaci vydá v tichosti a pod jiným jménem. Právě proto aby předešla obavám uživatelů o narušení soukromí.

Frank Williams, ředitel společnosti Evolent Health, která produkuje software a služby ve zdravotnictví, Reuters řekl, že k pozitivnímu přijetí aplikace by uživatelé potřebovali také ujištění, že jejich data a komentáře nebudou poskytovány třetím stranám, reklamním agenturám nebo farmaceutickým firmám. 

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru