Mezinárodní nezisková organizace CDP, která sleduje, jak se firmy chovají k životnímu prostředí, zveřejnila minulý týden rozsáhlou studii, jež porovnává finanční úspěch firem zařazených v indexu S&P 500. Ze studie vyplývá, že existuje přímé pojítko mezi obchodním úspěchem a dodržováním principů, jež jsou spojeny s bojem proti změně klimatu. Píše o tom deník The Guardian.

Společnosti, které zařadily udržitelný rozvoj mezi své základní etické principy, výrazně převyšují v ekonomickém úspěchy ty podniky, jež se ochranou životního prostředí nezabývají.  Firmy, které jsou v tomto směru aktivní a plánují kroky proti klimatické změně, mají až o 18 % vyšší návratnost investic než společnosti, které se o ekologická vylepšení nezajímají, a dokonce o 67 % vyšší návratnost investic než firmy, které ani nechtějí množství svých vypouštěných emisí prozradit.

Závěry průzkumu by mohly pomoci v dlouho rozebírané otázce – jestli udržitelný byznys a příklon k ekologii přímo ovlivňuje ekonomické výsledky firem.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru