Banky v Evropě by se měly rozloučit s vidinou rychlého obratu k lepšímu. Vyplývá to ze studie Radar retailového bankovnictví pro rok 2014. Tu každoročně připravuje poradenská společnost A. T. Kearney, která zkoumá aktuální situaci i hlavní výzvy více než stovky retailových bank v Evropě. 

A ačkoli výsledky letošní studie ukazují na pomalou stabilizaci evropského sektoru retailového bankovnictví, na návrat k předkrizovému stavu si banky musejí ještě počkat. Ziskové marže totiž zůstávají pod úrovní z doby před finanční krizí a k trvalejšímu zlepšení musejí banky provést řadu změn. Jak se píše ve studii, patří k nim inteligentní strategie v klíčových oblastech, jako jsou distribuce, digitalizace a efektivita nákladů. 

Banky se především budou muset naučit být mnohem flexibilnější, než tomu bylo dosud, říká v rozhovoru jeden z autorů studie, partner A. T. Kearney Jiří Steif. 

Můžete rozvést návrhy nebo doporučení konkrétních opatření, která by v těchto oblastech měly banky zavést?

Tradiční banky budou hledat cestu, jak rozšířit nabídku o nové služby a jak úspěšně konkurovat „novým hráčům“. Bude pro ně nezbytné dívat se na problémy celkově: například na vyvíjené mobilní a internetové aplikace je třeba připravit poradce a přizpůsobit formát poboček. Banky budou muset těsněji propojit dříve oddělená řešení v distribuci, digitalizaci a efektivitě nákladů. Protože nikdo zatím nezná „nejlepší řešení”, budou se muset banky ve výsledku navíc nastavit tak, aby byly schopné flexibilně reagovat na nové technologie a kroky konkurence.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se