Po silnici do České Skalice popojíždějí kamiony, dodávky a mezi nimi kličkují osobní auta. Zhruba třicetikilometrová vzdálenost z Hradce Králové do pětitisícového východočeského městečka zabere asi třicet minut. "Infrastruktura nás zásadně ovlivňuje. Cesta na Polsko je vyhodnocená jako jedna z nejhorších a dostavba dálnice D11 by nám určitě pomohla," vysvětluje generální ředitel společnosti Farmet Karel Žďárský jeden z důvodů, proč je těžké do firmy přilákat technicky vzdělané pracovníky.
Jeho podnik vyrábí velké zemědělské stroje, které v továrně vymýšlí řada inženýrů a konstruktérů. "Mobilita není u nás v republice moc zvykem, my se ale přesto snažíme, aby nám lidé v Praze nezůstali, a spolupracujeme s vysokými školami," říká šéf společnosti, která na východě Čech živí okolo 250 lidí.
S problémem nedostatku odborných zaměstnanců se potýkají všechny regiony v České republice. Situace se liší pouze v počtu poptávaných odborníků.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru