Americká internetová společnost Twitter testuje způsob, který by uživatelům umožnil nakupovat prostřednictvím takzvaných tweetů, tedy krátkých vzkazů na její stejnojmenné komunikační síti. Akcie firmy na oznámení zareagovaly asi tříprocentním růstem.

Menší počet uživatelů dostane během pondělí od partnerů firmy tweety s tlačítkem "Buy Now" (v překladu Kup teď), díky kterému budou moci provést nákup nebo darovat peníze na dobročinné účely. Pokud na toto tlačítko kliknou, budou vyzváni, aby zadali příslušné informace k platbě a dodací údaje. Objednávka pak zamíří k obchodníkům.

Mezi společnostmi, které s Twitterem v rámci testování nejnovější služby spolupracují, jsou například maloobchodní prodejci Home Depot a Burberry, američtí hudebníci Megadeth, nezisková organizace The Nature Conservance či skupina na na podporu práv homosexuálů GLAAD.

"Z určitého hlediska jsme na tom pracovali od prvního dne, co tu jsem," přiblížil v rozhovoru pro web Mashable.com Nathan Hubbard, bývalý generální ředitel společnosti Ticketmaster. Do obchodní sekce Twitteru nastoupil před rokem, což je podle něj doba, jak dlouho se nová služba potichu vyvíjí.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím si uživatelé mohou sdělovat krátké vzkazy v délce do 140 znaků.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru