Automobilka Škoda Auto dodala v srpnu zákazníkům 73 200 vozů, což je meziročně o 14,3 procenta více. Jde o nejlepší srpnové výsledky v historii firmy.

Podíl mladoboleslavské automobilky na evropském trhu v srpnu zároveň poprvé vzrostl na více než pět procent.

"Na všech trzích vidíme, že naše mladá modelová paleta oslovuje také nové skupiny zákazníků. Světová premiéra nové generace modelové řady Fabia na autosalonu v Paříži bude dalším důležitým krokem v rámci modelové ofenzivy značky Škoda," uvedl člen představenstva Škody Auto Werner Eichhorn.

Nová generace Fabie se představí veřejnosti na začátku října v Paříži, na trh přijde v listopadu.

Podíl mladoboleslavského výrobce aut na evropském trhu v srpnu vzrostl na 5,1 procenta. V západní Evropě zvýšila Škoda v srpnu počet dodávek vozů zákazníkům o 14,5 procenta na 24 500 vozů. V Německu si Škoda polepšila o 18,8 procenta na 10 500 prodaných vozů.

Ve východní Evropě dodala Škoda v srpnu zákazníkům 10 000 vozů, meziročně o 500 méně.

V Rusku prodala 6800 vozů, meziročně asi o 300 méně.

Ve střední Evropě vzrostly prodeje Škody o 32,4 procenta na 11 200 vozů.

Na českém trhu se pro vůz značky Škoda rozhodlo 5900 zákazníků, v porovnání s minulým rokem to představuje přírůstek o 33,2 procenta.

Podíl značky na českém trhu vzrostl v srpnu na 42,2 procenta.

Na svém nejsilnějším trhu, v Číně, zvýšila automobilka prodeje v srpnu o 19,1 procenta na 21 600 vozů.

Provozní zisk největší české automobilky se v prvním pololetí zvýšil o 74,9 procenta na 425 milionů eur, tedy zhruba na 11,7 miliardy korun.

Tržby meziročně stouply o 20,3 procenta na rekordních téměř šest miliard eur (asi 165 miliard korun). V prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522 500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období. Do roku 2018 chce zvýšit prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.