Obliba internetového nakupování v Česku se nadále zvyšuje. V prvním pololetí rostly tržby e-shopů meziročně o deset procent na 29 miliard korun.

"Za růstem prodejů na internetu stojí především stále se snižující ceny, a to nejen ceny zboží, ale také dopravy a dalších služeb. Navíc sílí ochota zákazníků využívat moderní platební metody," vysvětluje ředitel portálu Heureka Tomáš Braverman.

Právě u platebních metod je patrný pomalý posun směrem k internetovým službám. Hotovostí však v prvním pololetí stále platilo 68 procent zákazníků. Postupně sice klesá podíl dobírky, roste ale počet plateb k osobnímu převzetí zboží. To souvisí s rozvíjením sítí výdejen, kterou velké e-shopy stále rozšiřují. Například u Mallu zaplatí hotovostí 85 procent zákazníků.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru