Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na více než 3 miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta, na 1,1 miliardy korun. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže.
"Ukazatel EBITDA stoupl o 11,7 procenta a provozní zisk (EBIT) vzrostl dokonce o 34,6 procenta, což dokazuje, že skupina Kofola je stále v dobré kondici," uvedla společnost.
Generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras řekl, že na českém a slovenském trhu prodej v prvním pololetí rostl, ale na polském trhu byla situace o poznání složitější. "To se samozřejmě projevilo i na hospodářském výsledku. Přesto se nám podařilo díky našemu dlouhodobému tlaku na efektivitu zlepšit ziskovost firmy," uvedl Samaras.
Zástupci Kofoly uvedli, že skupina pokračuje v inovacích. Jednou z novinek je Kofola v nové půllitrové lahvi od českého designéra Ronyho Plesa. Na českém a slovenském trhu se začal prodávat nový sirup Jupí Double ve dvou příchutích a v novém balení, v Polsku se zase nově prodává Jupík bez konzervantů a s menším obsahem kalorií.
Kofola se v boji o minerálku Radenska spojí se svým soupeřem proti Coca-Cole - čtěte ZDE
Kofole stoupl obrat o 0,2 procenta. Hodlá se zaměřit na zdravé nápoje - čtěte ZDE
Skupina Kofola zaměstnává přes dva tisíce lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):
1.1.2014 - 30.6.2014 | 1.1.2013 - 30.6.2013 | změna 2014/2013 | změna v procentech | |
prodej výrobků | 3 054 244 | 3 198 364 | -144 120 | -4,5 |
hrubá marže | 1 113 903 | 992 332 | 121 571 | 12,3 |
EBIT | 195 283 | 145 066 | 50 217 | 34,6 |
EBITDA | 415 940 | 372 392 | 43 548 | 11,7 |
Zdroj: Kofola