Americká internetová společnost Amazon.com za 970 milionů dolarů (takřka 20,5 miliardy korun) koupila službu pro on-line přenos videoher Twitch. Oznámily to v noci na úterý obě firmy. V posledních měsících se spekulovalo, že Twitch získá videoportál YouTube, který patří gigantu Google.

Tato akvizice je pro Amazon největší v jeho dvacetileté historii a firmě pomůže v konkurenci on-line hraní, které čelí od společností Apple a Google. "Twitch posune Amazon hlouběji do hráčské komunity, pomůže mu rovněž v oblasti videa a reklamy," uvedl analytik Ben Schachter ze společnosti Macquarie Research.

Twitch umožňuje uživatelům sledovat a streamovat videohry v reálném čase. Kromě toho zahrnuje prvky, díky kterým fanoušci videoher mohou během přenosů vzájemně komunikovat.

"Přenos a sledování videoher je globálním fenoménem a Twitch tvoří platformu, která každý měsíc přitáhne desítky milionů lidí sledujících miliardy minut her," uvedl generální ředitel Amazonu Jeff Bezos.

V červenci měl Twitch 55 milionů unikátních návštěvníků, což je od minulého roku o 45 procent více. Většina lidí na stránky přišla, aby sledovala souboje hráčů videoher. Nárůst obliby přitáhl pozornost inzerentů. Ti v něm vidí šanci, jak proniknout k mladším divákům, kteří už tolik nesledují televizi.

Twitch vznikl v roce 2011 a zaměřil se na videohry v přímém přenosu. V červenci letošního roku diváci zhlédli více než 155 miliard minut obsahu vytvořeného více než milionem vysílajících, od jednotlivých amatérských hráčů přes profesionály až po producenty videoher.

Inzerce v rámci digitálního videa by letos podle eMarketer měla v USA dosáhnout 5,96 miliardy dolarů. To je oproti loňsku nárůst o 41,9 procenta.

Amazon je největším internetovým obchodem na světě. Akvizice je podle pozorovatelů dalším příkladem snahy společnosti o rozšiřování podnikatelských aktivit. Firma například nedávno představila svůj vlastní chytrý telefon Fire Phone. Amazon nyní hodlá postavit distribuční centrum v Dobrovízi u Prahy. Práci by tam mělo najít zhruba 1500 lidí, v předvánoční špičce až dvojnásobek.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru