Když McMedia, tak tentokrát skutečně Mc. Zastavení provozu čtyř moskevských restaurací McDonald's ruským úřadem na ochranu spotřebitelů se v médiích stalo symbolem ruské politiky vůči Západu. Přestože výdělek ze čtyř moskevských franšíz z celkových 438 v celém Rusku je nicotný, McDonald's v médiích (jako už tolikrát) posloužil za zástupný obraz.

Polské jablko či nizozemský sýr, které nemohou přes ruskou hranici, těžko v médiích personifikujete. Ale zlatý oblouk řekne vše. A zvláště když k tomu dodáte, že firma, ve které nejen standardizace chuti, ale i hygienických opatření dosáhla maximální průmyslové unifikace, prý porušila mnohé hygienické normy. Ať se to firmě líbí, nebo ne, McDonald's je prostě fastfoodovým velvyslancem USA. A ten byl kvůli napětí mezi Ruskem a Západem nyní z Moskvy vyhoštěn.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se