Již brzy by si mohli zákazníci Burger Kingu dát po hamburgeru koblihu a zapít ji kávou Tim Hortons. Obě firmy v neděli potvrdily, že intenzivně jednají o spojení v jednu společnost. Vznikl by tak třetí největší řetězec rychlého občerstvení na světě. A po přestěhování sídla do Kanady by Burger King navíc platil nižší daně.
Obě firmy tvrdí, že hlavním důvodem nákupu je využití zkušeností amerického řetězce v globálním rozvoji a podpora mezinárodního růstu Tim Hortons. Ten má tržní hodnotu zhruba 8,4 miliardy dolarů a Burger King 9,6 miliardy dolarů. Dohromady by tak jejich společná cena stoupla na 18 miliard dolarů.
Tim Hortons se v podobné situaci ocitl již v polovině devadesátých let. V roce 1995 jej koupila jiná firma provozující franšízy rychlého občerstvení v USA – Wendy's. V Česku ne moc známý fast food se ale kanadského kavárenského řetězce zbavil v roce 2006.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru