Obchod na rohu, nebo-li Corner Store, je název nové aplikace, kterou testuje služba Uber ve Washingtonu. V hlavním městě Spojených států tak nekonkuruje jen taxikářům, ale i rozvážkovým společnostem jako je AmazonFresh nebo Shopping Express společnosti Google. Stejně jako v případě rozvozu osob se ale odlišuje.

Zákazníky nestojí dovoz objednaného zboží nic navíc, než kdyby si pro nákup zašli sami. A nemusejí ani nakoupit v určité hodnotě, služba nestanovuje žádnou minimální částku, která umožňuje rozvoz. Mohou si tak objednat zboží jen v hodnotě jednoho dolaru, tedy asi kolem 21 korun.

Corner Store funguje od 19. srpna a je dostupný přes aplikaci Uber z mobilního telefonu. Podle firemního blogu se bude testovat několik týdnů. A dodává, že "čím více budou zákazníci službu milovat, tím déle ji Uber bude provozovat".       

Analytik oslovený serverem BBC se ale domnívá, že nulový zisk z rozvozu zboží se firmě nevyplatí. "S největší pravděpodobností to nebude dlouhodobě ekonomicky výhodné, pokud Uber nepřijde na jiné způsoby, jak to zaplatit. Například přidáním poplatků za doručení nebo ziskem z prodeje reklam společnostem, které se do služby zapojí," řekl Stephen Mader, ředitel oddělení digitálního maloobchodu ve společnosti Kantar. 

Server také citoval jednoho z analytiků maloobchodu, podle kterého Uber možná doufá, že z nové služby budou těžit především řidiči. Rozvozem potravin a zboží si zkrátí čas při čekání na nového zákazníka, který do jejich vozu nastoupí. S rozvozem zboží ale už mají zkušenost například řidiči Uberu v New Yorku, kteří v rámci reklamní kampaně rozváželi například koťata nebo vánoční stromky.

Corner Store má "otevřeno" od pondělí do pátku od devíti hodin ráno do devíti do večera. Jeho operační radius je omezen jen na několik ulic ve dvou zónách Wahingtonu DC. A na rozdíl od své největší konkurence ve velkých městech v USA, jako je zmíněný AmazonFresh, nerozváží čerstvé potraviny. Má jen dvě základní kategorie zboží, které čítají více než stovku produktů, od odlakovače na nehty až po žvýkačky.

V Praze vozí lidi od srpna

V Česku je nové aplikaci nejpodobnější služba britského obchodníka Tesco. Online obchod s rozvozem potravin a jiného zboží u nás rozjel před dvěma lety. Corner Store však doručí objednávku v ten samý den zadarmo. Tesco ji přiveze nejdříve následující den a za dopravu si zákazník zaplatí minimálně 49 korun. 

Uber jezdí v Praze od poloviny srpna, jako v prvním městě ve střední a východní Evropě. Zákazníky, kteří si službu objednají přes mobilní aplikaci, vozí v několika černých a stříbrných autech profesionální řidiči. Minimální částku za rozvoz lidí ale firma má, v Praze je to sto korun. 

V Praze je ale spuštěná pouze služba UberBlack. Kromě ní a testované rozvážky potravin Uber ještě v jiných městech provozuje i charakterem a cenou odlišující se služby UberX, UberTaxi, UberSUV a UberLux.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru