Hrubé investice do televizní reklamy činily od ledna do července 18,7 miliardy korun. Zadavatelům tak roste chuť inzerovat v televizi, jde totiž o nejvyšší číslo za poslední tři roky.
Ve stejném období v roce 2012 činila hodnota těchto brutto investic 17,9 miliardy, a loni dokonce jen 16,3 miliardy.
"Loňský propad byl způsoben změnou obchodní politiky Novy," tvrdí Tomáš Hynčica, ředitel společnosti Admosphere, která monitoruje reklamu na českém trhu.
Letošní výsledky ale překonávají i ty z roku 2012. "Návrat" Novy na obchodní pole tak není jediným faktorem oživení. "Růstu investic letos nahrávají také tři velké sportovní akce – olympiáda v Soči, MS v hokeji a MS ve fotbale – a v neposlední řadě celkové zlepšení ekonomické situace firem,“ tvrdí Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.
A letošek si pochvalují i televizní stanice, ačkoliv konkrétní data úpěnlivě tají.
"Nárůst reklamních investic je patrný, což považujeme za pozitivní trend, který se samozřejmě odráží i v našich výsledcích. V posledních letech mají navíc inzerenti větší zájem jak o klasickou inzerci, tak o doplňkové reklamní formáty typu product placement," řekl serveru IHNED.cz obchodní ředitel Primy Michal Beran.
Televizi Nova se letos daří lépe než loni. Když totiž od ledna roku 2013 zdražila reklamu a stálým klientům už neposkytovala tak výrazné slevy, řada zadavatelů odešla ke konkurenci.
Tím ale začal celý trh klesat. Ostatní televize totiž nestíhaly poptávku z důvodu vyprodanosti pokrývat a inzerenti si začali vybírat i jiné typy médií. Nebo dokonce přestali na čas reklamu úplně kupovat.
Nova ale od "experimentu" po výměně generálního ředitele na podzim ustoupila, obchodní politiku opět změnila a inzerenti se jí začali postupně vracet.
Barrandov tvrdí, že zájem o reklamní spoty a product placement je teď srovnatelný s loňským rokem. "Pocítili jsme ale vyšší poptávku po sponzorských vzkazech, její nárůst oproti minulému roku odhadujeme na 25 procent," řekla serveru IHNED.cz ředitelka TV Barrandov Marcela Hrdá.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi