Děkujeme za váš zájem. Pokud chcete pokračovat ve čtení článku, prosím, zaplaťte. - To jsou věty, které v podobném znění potkávají čtenáři na celém světě stále častěji.

A tak zatímco bylo dosud zvykem, že zprávy i další informace na internetu jsou automaticky zadarmo, přibývá pokusů, jak to změnit.

Předplatitelů tištěných novin a magazínů postupně ubývá a příjmy z reklamy klesají. Přestože většinou roste počet lidí, kteří sledují "svá" média na internetu, příjmy z reklamy na webu nezvládají vyrovnat propady na jiných "kanálech".

Vydavatelé se proto stále častěji snaží udělat rozhodný krok a své weby "zamykají". Podle agentury Bloomberg je letošní rok dokonce tzv. rokem paywallu. Tedy pomyslné zdi, za kterou jsou články, videa a další zpravodajské nebo publicistické materiály. Kdo se chce dostat za zeď a dál sledovat daný web, musí zaplatit. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru