Likérky a pivovary se snaží přesvědčit své zákazníky, aby pili s rozumem. Tedy aby nepili, když řídí, aby neprodávali alkohol mladistvým a aby nepily těhotné ženy. Ke svým kampaním používají stále častěji chytré telefony nebo sociální sítě. Jednou z aplikací je například Wise Drinking. Na chytrém telefonu stačí zadat váhu a množství drinků, které si člověk za večer dal. A telefon mu okamžitě ukáže, zda může řídit. Stejná aplikace dokáže v okamžiku zavolat nejbližší taxi nebo vyhledat spojení MHD. 

Globální aplikace Wise Drinking je nejnovějším projektem skupiny Pernod Ricard, která v Česku vlastní Karlovarskou Becherovku. A podobná aplikace, mobilní "alkulačka", je ke stažení i na stránkách kampaně Napivosrozumem.cz Plzeňského Prazdroje.

Zároveň je to ukázka směru, kterým se výrobci alkoholu ubírají, aby co nejlépe propagovali odpovědné pití. Tedy takové pití alkoholu, které není nebezpečné. Likérky i pivovary si dobře uvědomují, že pouze nápis na lahvi, že alkohol za volant nepatří, už dávno nestačí. Pro to, aby oslovily co nejvíce lidí, stále častěji využívají mobilní aplikace, internetové kampaně i sociální sítě.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru