Společnost Ahold musí po převzetí prodejen Interspar prodat pět obchodů (značek Albert a Interspar) v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Ahold letos za 5,2 miliardy korun převzal ztrátové prodejny Interspar, díky této transakci se stane jedničkou na českém trhu.

Antimonopolní úřad transakci schválil za předpokladu, že společný podíl na trhu obou řetězců by neměl přesáhnout určité procento v žádném městě.

"Albert bude muset najít jiného maloobchodního prodejce potravin, který převezme vybrané prodejny a nadále je bude provozovat. Tento prodejce také převezme závazky vůči zaměstnancům. Albert nebude prodejny uzavírat," uvedla mluvčí společnosti Ahold Judita Urbánková.

"ÚOHS požaduje, aby byly prodejny odprodány jinému nebo jiným maloobchodním prodejcům potravin a aby i nadále pokračovaly ve své činnosti," dodala.

Například v Třebíči stojí obchody obou řetězců naproti sobě. Společnost Ahold provozující obchody Albert v pátek začala s integrací prodejen Interspar do své sítě. Začlenění prodejen má být ukončeno příští rok.

"Plánujeme přeměnu obchodů na značku Albert, nicméně zachováme všechny silné atributy, které jak Spar, tak Albert nabízejí současným zákazníkům. Pečlivě zvažujeme, jak nejlépe zapojit tyto prvky do nabídky stávajících prodejen Albert, abychom skutečně mohli nabídnout to nejlepší z obou," uvedl ředitel Aholdu Jesper Lauridsen.

Ahold v ČR provozuje 332 prodejen obou značek s více než 17 500 zaměstnanci. Řetězec denně obslouží asi 640 tisíc zákazníků. Ahold už dříve prohlásil, že prvotní investice do získaných prodejen bude 1,35 miliardy korun. Tržby Aholdu v ČR dosáhly předloni téměř 41 miliard korun.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru