Vyrobeno v Československu, spojení, které v mnohých vyvolává nostalgii a vzpomínky. Výrobky s visačkou "Made in Czechoslovakia" byly považovány za kvalitní a spolehlivé nejen v Rusku, ale i za železnou oponou. Doba, kdy jsme do světa vyváželi například tatrovky, zetory nebo textilní stroje, je dávno pryč. Ale vypadá to, že ne úplně.

Vzkříšení slavné značky svým podpisem v úterý stvrdily exportní banky obou zemí. Česká exportní banka (ČEB) a slovenská Eximbanka si od toho slibují, že obnoví historické vazby v oblasti výroby a zahraničního obchodu. 

Podle zprávy, kterou vydala ČEB, je cílem dohody mimo jiné získávání informací o vhodných vývozcích a dovozcích a vyhledávání vhodných projektů a transakcí, na kterých by obě strany spolupracovaly. Smlouva zároveň rozvíjí již zahájenou spolupráci při podpoře vývozu do třetích zemí, ve kterých exportéři budou moci navázat na tradici značky Czechoslovakia.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru