V budoucnu nebudou logistické firmy už jenom doručovat zásilky a starat se o zásoby ve skladech. Budou také poskytovat data o dopravním provozu nebo o počasí či pomáhat podnikům plánovat jejich prodeje. Podle studie společnosti DHL by to mohla jednou umožnit analýza tzv. big data. Možných využití "velkých dat" je ale v logistice víc.

Jde vlastně o velké množství informací z různých zdrojů - nejen firemních, ale i třeba ze sociálních sítí, různých senzorů, videí nebo blogů. Ty se za pomoci moderních technologií systematicky zpracovávají a tím se hledají neviditelné vazby.

Tento koncept v podstatě není, alespoň z hlediska objemu, žádnou překotnou novinkou. Velké množství strukturovaných i nestrukturovaných dat existovalo i dříve. Problém však byl v rychlosti jejich zpracování. Právě to se v posledních letech změnilo.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru