Podle analýz společnosti Vision Mobile jsou na světě zhruba 3 miliony vývojářů mobilních aplikací - firem, jednotlivců. S tím, jak se množí nabídka jejich produktů, ale klesá jejich cena. A úměrně i příjmy vývojářských firem.

Jako průměrná hladina návratnosti investic do vývoje aplikace se považuje výdělek 500 dolarů měsíčně. Tuto hranici překročí ale jen 50 procent aplikací pro operační systém iOS produktů Apple, a dokonce jen asi 36 procent aplikací pro Android.

Na základě ankety mezi více než 10 tisíci vývojáři ze 137 zemí světa to tvrdí studie firmy Vision Mobile.

Jedním z důvodů relativně nízkých výdělků tvůrců aplikací je přesycený trh. Dalším důvodem je ale také to, že vývojáře často výdělek z aplikace tolik nezajímá a nestavějí ho ve své práci na první místo. Více než třetina respondentů průzkumu Vision Mobile uvedla, že je peníze za jejich práci vlastně vůbec nezajímají. Řada z nich má vývoj aplikací jako hobby.

I když se odečte tato skupina, průměrný výdělek vývojáře aplikací není valný, ukazuje studie. Situace je dokonce taková, že většina z nich nedokáže svůj byznys v těchto podmínkách udržet dlouhodobě. Proto je trh aplikací vhodným prostředím pro start-upy, firmy rychle vznikají a zanikají.

Ale je tu i dost početná skupina těch, kteří na aplikacích umí vydělávat. Zhruba desetina aplikací dokáže měsíčně generovat více než 10 tisíc dolarů. A právě firmy, které stojí za těmito výsledky, jsou pak častou kořistí gigantů on-line světa, jako jsou Google, Yahoo! nebo Facebook.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru