Velké americké řetězce rychlého občerstvení mají v Číně pořádný problém se svou image. Dlouhodobě totiž odebíraly maso od dodavatele, který ho připravoval v nehygienických podmínkách a nebál se používat prošlé či na zem spadlé kusy. 

Podmínky, na které upozornila jako první čínská Dragon TV, již podle South China Morning Post (SMCP) rozsáhle vyšetřuje čínský úřad pro potravinovou bezpečnost. Čínský regulátor také dočasně zmíněný masokombinát zavřel. Paradoxní je, že řetězce jako McDonald's, KFC, Pizza Hut, či dokonce kavárenský Starbucks neobelhal žádný neznámý levný čínský dodavatel. 

V hledáčku vyšetřovatelů je totiž výroba Shanghai Husi Food Company, kterou vlastní a provozuje illinoiská OSI Group. Přinejmenším podezřelé maso pro koncové čínské zákazníky tedy připravovaly americké řetězce na základě dodávek jejich amerického partnera.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru