Lidé čím dál tím raději nakupují potraviny s domácím původem. Například produkce hovězího masa z českých chovů dokonce převyšuje domácí spotřebu a část se musí vyvážet. Stejně je to i s mlékem, naopak si nevystačíme s vypěstovanými bramborami a 30 procent loni snědených brambor už pocházelo z dovozu. Vyplývá to z bilance o potravinové soběstačnosti, kterou vydalo ministerstvo zemědělství.
"Výsledky šetření posledních let naznačují pozitivní trend, roste zájem spotřebitelů o domácí produkty, preference regionálních značek kvality či značky Klasa," řekl mluvčí ministerstva zemědělství Hynek Jordán. Podíl na zlepšení mají podle něj také státní dozorové orgány, které dohlížejí mimo jiné na kvalitu dovážených produktů.
Ministerstvo zemědělství vidí za zlepšováním bilance potravinové soběstačnosti Česka také zlepšující se nákupní patriotismus obyvatel. Podle Jordána jsou státními nástroji pro posílení soběstačnosti především maximální možné využití unijních dotací, pokračování národních dotací či státní podpora ozdravování chovů.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru