Každá společnost se snaží, aby její značka byla na trhu jasně čitelná a dělala firmě dobré jméno. Značka, která má vybudovanou dobrou pověst, se stává informačním kanálem, který ujišťuje (potenciální) zákazníky o kvalitě vyráběného zboží nebo poskytovaných služeb. Pro zaměstnance je pak ctí pracovat pro zavedou společnost s dobrým jménem – značkou.

Konzultantská společnost CoreBrand's pravidelně sestavuje žebříček nejrespektovanějších značek amerických firem. O první dvě příčky se tradičně přetahují Coca-Cola s Pepsi a ani letošní rok není výjimkou. Právě Coca-Cola sesadila z prvního místa loňského vítěze, společnost Pepsi.    

Následující tabulka ukazuje pořadí deseti nejrespektovanějších společností v USA, přičemž v závorce je uvedeno, o kolik míst v žebříčku si daná firma polepšila/pohoršila oproti umístění v loňském roce.

pořadí firma meziroční změna
     
1 Coca-Cola  + 1
2 PepsiCo  - 1
3 Hershey  0
4 Bayer  + 1
5 Johnsons  & Johnsons     + 1
6 Harley-Davidson  - 2
7 IBM  poprvé
8 Apple  poprvé
9 Kellogg  poprvé
10 General Electric  poprvé

Žebříček byl sestaven na základě odpovědí 10 tisíc vedoucích manažerů amerických společností s tržbami většími než 50 milionů dolarů. Z žebříčku pro letošní rok je patrné, že výrazně posilují technologické společnosti (IBM, Apple), které si upevňují své postavení mezi nejrespektovanějšími značkami USA.  

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru