Češi platili v uplynulém měsíci za potraviny, energie i telekomunikační služby méně než v květnu. Celkový růst cen se i díky tomu zastavil a statistika tuzemské inflace vykázala nulu.

Naposledy přitom ke stagnaci cen v Česku došlo v září roku 2009, tedy téměř před pěti lety. Spotřebitelské ceny navíc v červnu nerostly ve srovnání s předešlým měsícem ani meziročně. 

Centrální banka se dlouhodobě snaží inflaci udržet kolem dvouprocentní hranice. To bylo ostatně i hlavním cílem intervencí s cílem oslabení koruny, které zahájila loni v listopadu. Bankovní rada ČNB nicméně už dříve řekla, že předpokládá, že růst spotřebitelských cen se dostane do blízkosti dvouprocentního inflačního cíle ČNB až příští rok.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru