Datovou schránku má v Česku bezmála půl milionu firem, 68 tisíc živnostníků a přes 50 tisíc běžných lidí. Ti všichni budou muset od ledna 2015 podávat daňová přiznání výhradně elektronicky. Dosud jich to přitom dělal jen zlomek.

Jde o další krok, jak Česko posunout směrem k většímu využití digitálních technologií ve státní správě. Opatření už v minulosti schválil parlament, teď je ve hře pouze jeho malá aktualizace.

„Bude se to týkat řádného i dodatečného daňového přiznání, dále podání přihlášky k registraci a oznámení o změně registračních údajů,“ popisuje změny šéf Generálního finančního ředitelství Jiří Žežulka.

Jinými slovy: zákon nařídí, že každý, kdo si zřídí datovou schránku (firmy ji mají automaticky), musí s finančním úřadem komunikovat přes ni, a ne prostřednictvím papírových formulářů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru