Kellnerova společnost PPF je stále poměrně daleko od možnosti vytěsnění menšinových akcionářů ze struktury telefonního operátora O2 Czech Republic (dříve Telefónica O2 CR). V rámci povinné nabídky převzetí sice utratila přes 6,6 miliardy korun, to jí ale při ceně 295,15 koruny na akcii stačilo jen na 7,159 procenta akcií. Výsledky výkupu, který skončil 30. června, PPF oznámila v pondělí.

Dohromady s podílem, který PPF koupila loni v listopadu od bývalých španělských vlastníků operátora, tak nyní vlastní přes 73 procent akcií. Pokud by PPF získala 5% podíl, který stále drží španělská Telefónica, dostala by se sice na 78 procent, ale i to by bylo pro absolutní vládu nad společností málo. Aby mohla vytěsnit menšinové akcionáře, musí získat více než 90% podíl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru