Šišaté jablko, dvě srostlé mrkve nebo citron, který má spíše podélný tvar. Přestože chuťově takovému ovoci a zelenině vůbec nic není, v supermarketech se neprodávají. Pěstitelé takové plody rovnou vyhazují, protože nevyhovují estetickým normám a obchody je nepřijmou, protože se bojí, že by je zákazníci nekupovali. Ve světě se každý rok vyhodí stovky milionů tun takto vizuálně nedokonalého ovoce a zeleniny.
Supermarket Intermarché, třetí největší řetězec ve Francii, přišel s nápadem, jak takovému plýtvání potravinami zabránit. Založil speciální oddělení s názvem Inglorious Fruits and vegetables, v překladu Ošklivé ovoce a zelenina, v němž plody, které příroda stvořila mimo estetickou normu, prodává o 30 procent levněji.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru