Šišaté jablko, dvě srostlé mrkve nebo citron, který má spíše podélný tvar. Přestože chuťově takovému ovoci a zelenině vůbec nic není, v supermarketech se neprodávají. Pěstitelé takové plody rovnou vyhazují, protože nevyhovují estetickým normám a obchody je nepřijmou, protože se bojí, že by je zákazníci nekupovali. Ve světě se každý rok vyhodí stovky milionů tun takto vizuálně nedokonalého ovoce a zeleniny.

Supermarket Intermarché, třetí největší řetězec ve Francii, přišel s nápadem, jak takovému plýtvání potravinami zabránit. Založil speciální oddělení s názvem Inglorious Fruits and vegetables, v překladu Ošklivé ovoce a zelenina, v němž plody, které příroda stvořila mimo estetickou normu, prodává o 30 procent levněji.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru