Nakupování na internetu je zábava, ale placení je otrava. Tato věta odráží statistiku zvanou konverzní poměr v e-commerce neboli poměr mezi počtem návštěvníků e-shopu a těmi z nich, kteří na něm opravdu i utratí peníze. Toto číslo se v prostředí českého internetu pohybuje podle odborníků v řádech nízkých jednotek procent. Velká část zákazníků přitom stránku opouští ve finální fázi - tedy těsně před dokončením objednávky a zaplacením.

Český start-up Twisto, založený Michalem Šmídou, dnes sedmadvacetiletým, se inspiroval v zahraničí a snaží se tento poměr navýšit tím, že pro zákazníka učiní konečnou fázi nákupu pohodlnější. Výhody tohoto postupu jsou jasné, uspokojí totiž najednou B2B i retail. Vyjdou vstříc zákazníkovi, ten bude víc nakupovat a e-shopu tak přinese více peněz.

Způsob, jakým to bude dělat, vychází z původně švédské služby Klarna a řečeno se Šmídou jde o nahrazení nepohodlné, ale v Česku stále dost používané dobírky. Tedy způsobu doručení zboží, kdy platí zákazník hotovostí přímo poštovnímu doručovateli nebo kurýrovi.  

Šmída a spol. na to jdou jinak. Zákazník si při volbě způsobu placení zaškrtne Twisto. A to za něj jeho nákup e-shopu zaplatí s tím, že zákazník potom Twistu peníze pošle do šestnácti dnů. Tedy až poté, co si (bez platby) zboží převezme a doma vyzkouší.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru