Provize zprostředkovatelům za sjednání životního pojištění některé státy - na rozdíl od Česka - silně regulují.

Podle Karla Veselého z poradenské společnosti Deloitte, kde působí jako ředitel poradenských služeb pro pojišťovnictví, je státní regulace prodeje životního pojištění nutná také u nás.

V Česku je průměrná doba trvání životní pojistky pět šest let. Současný způsob prodeje motivuje zprostředkovatele k přepojišťování smluv a naopak změnou pojistky lidé o vložené peníze často přijdou. Co mohou pojišťovny a zprostředkovatelé sami udělat, aby se situace změnila?

Mohou udělat hodně v transparentnosti nabídky, prodeji na základě potřeb klienta, výběru důvěryhodných partnerů a ve vnitřních kontrolních systémech. V těchto oblastech je prostor pro samoregulaci trhu. Jsem však velmi skeptický k tomu, že sami mohou změnit distribuční model životního pojištění, zejména provizní systémy stojící za masivním přepojišťováním klientů po třech čtyřech letech.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru