Trojka českého mobilního trhu prochází zlomovým obdobím: pokud se Vodafonu podaří nabourat dohodu dvojice konkurentů, ušetří miliardy a výrazně zvedne svou hodnotu. V opačném případě ale hrozí, že přijde o zákazníky a desetimiliardová investice do nových mobilních sítí se mu vůbec nemusí vrátit. Příští týden proto jeho šéf Balesh Sharma poveze na antimonopolní úřad do Brna buď předběžnou dohodu s T-Mobilem a Telefónikou, nebo stížnost na ně k Evropské komisi.

Důvodem střetu mezi velkou trojkou českých telekomunikací je společná stavba a provoz mobilních sítí, na kterých se dohodli dva největší hráči. Díky nim ušetří miliardy, zatímco nejslabší Vodafone zůstane sám. A bojí se, že finanční výhodu využijí, aby ho vytlačili z trhu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru