Ovoce, rýže, müsli i pleťový krém na váhu. Dvojice mladých Němek se rozhodla, že zabojuje proti nadbytečnému hromadění odpadu a obalů, v nichž běžně nakupujeme zboží od mléka až po ovoce v supermarketech.

Sara Wolfová a Milena Glimbovská rozjely fundraisingovou kampaň, našly sponzora a nedávno otevřely první obchod, kde jsou k dostání potraviny, které si zákazník nasype či naváží dle potřeby a odnese ve vlastní nádobě či přepravce.

První pobočka budoucí sítě nesoucí název Unverpackt (“Nezabaleno”) vyrostla v Berlíně a má se postupem času rozrůst do dalších měst. 

“Prodej na váhu lidi donutí, aby si lépe uvědomili, kolik toho opravdu zkonzumují, a nebudou tolik plýtvat,” říkají zakladatelky na svém blogu. Zákazníci zároveň podle nich nebudou nakupovat tolik zbytečných plastů a papírových krabic, v nichž se prodávají potraviny v běžných obchodech.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru